Remap Auto Tuning
Optimizarea softului auto (ECU Remap) scoate la iveală resurse ascunse de către producător, scăzând totodată consumul de carburant, pe când ștergerea EGR și ștergerea DPF poate fi o alternativă în dorința de a ține autovehiculul în condiții de funcționare.
Gazele arse de un motor termic conțin o cantitate mare de oxid de azot iar asta se întâmplă îndeosebi la motoarele diesel care operează la temperaturi mai înalte. Pentru a contrabalansa aceste noxe, producătorii de automobile au decis să reintroducă o parte din gazele care pleacă spre eșapament, înapoi în galeria de admisie la anumite momente ale funcționarii motorului. Scopul este de a reduce temperatura din camera de combustie și inlocuirea oxigenului care ar fi fost acolo în mod normal pe lângă carburant, ceea ce duce la emisii mai scăzute atât de oxizi de azot cât și de dioxizi și monoxizi de carbon.
Sistemul care controlează acest proces se numește EGR (Exhaust Gas Recirculation); sistem ce controlează operarea supapei EGR. Din păcate, nu ține doar de întreținere necorespunzătoare a autovehiculului ci și de alți factori, cum ar fi conducerea mașinii doar în oraș, zi de zi, săptămâna de săptămâna.
Defecțiunile comune ale EGR-ului constau în înfundarea supapei și blocarea ei într-o anumită poziție; mașina va scoate fum și nu va mai răspunde prompt la accelerație.
Un service independent ar putea încerca o curățare , însă în principiu, curățarea supapei va reuși doar dacă problema este detectată în faza incipientă; în consecință se impune înlocuirea supapei deoarece curățarea devine imposibilă.
În paralel cu intervenția mecanică la nivelul sistemului EGR, Remap Auto Tuning a reușit implementarea unei soluții alternative, având ca rezultat scăderea imediată a consumului și un răspuns prompt la accelerație.