Remap Auto Tuning
Optimizarea softului auto (ECU Remap) scoate la iveală resurse ascunse de către producător, scăzând totodată consumul de carburant, pe când ștergerea EGR și ștergerea DPF poate fi o alternativă în dorința de a ține autovehiculul în condiții de funcționare.
Când un autovehicul este remapat, vechiul soft ECU este înlocuit cu un soft modificat prin intermediul mufei OBD. Posibilitatea de a comunica cu computerul mașinii prin această metodă, simplifică considerabil procesul de tuning, însă nu totdeauna această metodă este posibilă.
După cum s-a menționat mai sus, procesul de remapare modifică caracteristicile de operare ale motorului având intenția de a crește puterea, cuplul și a micșora consumul de carburant, însă aceste performanțe țin și de stilul de condus impus de către conducătorul auto.
Procesul de remapare are un efect imediat, înregistrându-se creșteri în putere de de cel puțin 30-40 CP și o creștere medie în cuplu de 80 NM.
Motorul mașinii devine mult mai receptiv, ajutând șoferul să depășească mult mai ușor. De asemenea va fi posibil ca autoturismul să fie condus într-o treaptă superioară de viteză și implicit să conducă la un consum redus de carburant.
Procesul de remapare constă în optimizarea electronică a autovehiculului în limitele de siguranță impuse de producător. Remaparea se împarte pe mai multe nivele, numite Stages, fiecare stage având obiective diferite. Creșterea în performanță și reducerea consumului se va face simțită imediat în funcție de nivelul de remapare ales, însă trebuie menționat că aceste performanțe țin și de stilul de condus impus de către conducătorul auto.